השר במשרד החינוך: "יש אפליה ברורה באלעד לטובת האשכנזים"

אבי יעקב 3 Comment on השר במשרד החינוך: "יש אפליה ברורה באלעד לטובת האשכנזים"

השר במשרד החינוך חיים ביטון ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן: "עם כל הדברים הטובים שישראל פרוש עשה באלעד, ניתן לראות את ההקצאות וחלוקת הקרקעות, קיימת אפליה ברורה מאוד לטובת הציבור האשכנזי". ולגבי הסערה החדשה: "חוק הגיוס לא יעלה עד שיהיה מוסכם על כל הצדדים. כרגע העניין מונח על שולחנם של גדולי ישראל"

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר החינוך חיים ביטון ב'מהדורה המרכזית' עם אבי מימרן על פתיחת שנת הלימודים התשפ"ד: "זה יום חשוב מאוד, סיירתי בבתי ספר בירושלים, ראינו מקרוב את התרגשות התלמידים, ואני מאחל להם כל טוב. חוץ מרשות אחת, ערד, בה עדיין ישנן בעיות גדולות מול העירייה, כל הרשויות החלו את שנת הלימודים כסדרה". לגבי התקציבים אומר השר: "כל התקציבים בדרך, גם למוסדות הפטור והמוכש"ר הכל יגיע בקרוב. גם הסייעות נמצאים בהסדר התקציב, והן יקבלו את כל חלקן כמו במערכת הכללית. אבל – יש חלקים שתלויים בעירייה, בערים חרדיות אין שום בעייה, אבל בערים מסוימות שראש העיר מערים קשיים זה נתקע. נציגי ש"ס הם אלו שבאים ודופקים על השולחן ודואגים לתקציבים. יש לנו 160 נציגים בכ90 רשויות, ולכן הבחירות המוניציפליות חשובות כל כך".

הבחירות באלעד: "אני לא אדבר חלילה נגד ראש עיר, עם כל הדברים הטובים שפרוש עשה, ניתן לראות את ההקצאות וחלוקת הקרקעות, אילו ישיבות נכנסים לעיר ואלו לא, איזו חסידות בעלת 150 משפחות מקבלת בניין ואיזו קהילה ספרדית לא… זה עובדות. ראש העיר הבא באלעד, יהודה בוטבול, באמת דואג לציבור שלנו, והוא ינהיג את העיר לארבע שנים טובות. אני נותן שיעורי בית לכל אחד מהמאזינים. כמה אירועי תרבות היו לציבור שלנו, וכמה היו לציבור החסידי. אנחנו דאגנו לתקציב ובהתחלה הכל היה חלק עד שפרוש התחיל להציב תנאים שונים וקשיים רבים. אני אומר לך שאריה דרעי דואג אך ורק לרווחת הציבור שלנו. הוא עובד קשה על כל עיר ועיר".

ולגבי בני ברק אומר השר ביטון: "בנושא בני ברק ישבתי הרבה ישיבות וניסיתי להגיע להבנות עם שאר המפלגות שהספרדים בעלי שליש מהעיר יכנסו להסדר הרוטציה. לצערי הם סירבו ולכן בוסו יהיה ראש העיר הבא בבני ברק".

"חוק הגיוס לא יעלה עד שיהיה מוסכם על כל הצדדים. כרגע העניין מונח על שולחנם של גדולי ישראל. חוק הגיוס הוא בציפור נפשינו ועליו אין פשרות. המצב ברחוב רק נהיה גרוע יותר והחוק אף פעם לא יעבור חלק מבחינה ציבורית. גדולי ישראל הורו לתמוך ברפורמה כל עוד היא תיטיב עם הציבור החרדי. לצערנו כרגע זה לא כך, והמצב רק מקשה עלינו להעביר את הדברים הבסיסיים ביותר כמו חוק הגיוס".

האזינו



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עם כל החסרונות של ישראל פורוש , לא נראה שלש"ס יש מישהו יותר טוב להציע

  2. 2

    אשמח לדעת איך ניתן לפנות לשר, כתבתי מייל לפי המופיע באתר משה"ח ולא קיבלתי כל תגובה…

    1. לא בטוח שיש לך סיכוי לקבל תגובה…
      וגם אם כן , אז רק תשובה לקואנית מהדרג הזוטר